Een gesprek kan meerdere doelen hebben, maar op de werkvloer is het vaak de bedoeling iemand te overtuigen. Dat maakt gesprekken soms ongemakkelijk. Door op een handige manier het gesprek aan te gaan is het mogelijk ook van een overtuigend gesprek een prettig gesprek te maken. De vaardigheden die worden opgedaan bij de training prettig overtuigen en beïnvloeden vergemakkelijken de communicatie op het werk.

Na deze training ben je:

  • Vertrouwd met je eigen stijl van communiceren

  • Een open en betrokken gesprekspartner

  • Overtuigend in gesprekken

Je punt maken in een gesprek

Als je het gesprek aangaat met de bedoeling de ander ergens van overtuigen, geeft dat vaak een zekere spanning aan het gesprek. Dan wordt het natuurlijk ook lastiger er een prettig onderhoud van te maken. Dat moet anders kunnen, maar hoe pak je dat aan? Hoe verander je je insteek zó, dat je de ander overtuigt op een prettige, rustige manier? Dit is, zo blijkt, heel goed te trainen. CNV Academie helpt je graag op weg.

Training "Prettig overtuigen en beïnvloeden"

CNV Academie traint je in het voeren van gesprekken, waarna je je ideeën aantrekkelijk kunt presenteren, zodat je ideeën ook overtuigen. Het is daarbij belangrijk om van je eigen kracht uit te gaan. Iedereen heeft z'n eigen stijl van communiceren en in die persoonlijke stijl ligt de sleutel naar een prettig en open gesprek, dat toch overtuigend is. CNV Academie kiest daarom voor een persoonlijke aanpak met gerichte begeleiding.

CNV Academie gaat het gesprek aan

Altijd gaat CNV het gesprek aan, omdat we weten dat de echte overtuiging door het gesprek wordt bereikt. Zo laten we onze invloed gelden in ons vakbondswerk - maar ook daarbuiten. CNV Academie laat zien dat onze gesprekken ook buiten ons dagelijkse werk van betekenis zijn. Onze workshops en trainingen stellen je in staat je werk beter te doen en je ideeën beter te verdedigen. Zo dienen we samen jouw belang.

Efficiëntie op de werkvloer valt of staat met goede communicatie. In de praktijk blijkt dat er veel tijd verloren kan gaan aan onduidelijkheden over wat er gezegd is, of aan onuitgesproken ergernissen - dat is slecht voor de sfeer in het team en slecht voor het werk in het algemeen. Daarom loont het de moeite om met z'n allen grip op communicatie te krijgen.

Communiceren kun je leren

Iedereen communiceert en iedereen kent ook wel de misverstanden die er soms door onhandig communiceren ontstaan. Die kun je nooit helemaal voorkomen, maar door je bewust te zijn van je eigen insteek en na te denken over andere invalshoeken, kun je al veel aan je communicatie verbeteren. Dan kun je je ideeën beter overbrengen en laat je gesprekken ontspannen verlopen. Hoe zet je zelfkennis om in de praktijk? Wat is die wijsheid waard bij het communiceren op je werk? CNV Academie laat je dat zien.

Na deze training ben je:

  • Sterk in communicatie

  • Betrokken en bepalend

  • Een prettige gesprekspartner

Training "Grip op communicatie"

Tijdens de training "Grip op communicatie" brengt CNV Academie overzicht op communicatie. Hoe spreken mensen, hoe drukken ze zich uit, hoe communiceer je zelf? Je leert je eigen stijl van communiceren kennen, want die blijft je basis: communicatie hoort dicht bij jezelf te staan. Wij geven je controle over die eigen stijl en brengen je bij hoe je, door je eigen instelling te veranderen, een betrokken communicator wordt. Je leert je boodschap gericht overbrengen.

CNV Academie en communicatie

CNV Academie biedt inzicht in communicatie en in andere zaken die direct of indirect met jouw dagelijks leven op de werkvloer samenhangen. Onze trainingen, workshops en cursussen geven je de kans je verder te ontwikkelen in je rol en bereiden je voor op de uitdagingen van je vak. Zo brengt CNV de kennis die we als vakbond zo vaak in de praktijk brengen naar jou en je collega's, zodat jullie er je voordeel mee kunnen doen.