8 tips voor timemanagement

  • Prioriteiten stellen

Prioriteiten stellen is belangrijk voor jou en voor het werk dat je verricht! Dus kies welk werk wanneer afgerond moet zijn.

  • Plan alles. Ook een kort ‘blok’

Plan altijd alles in je agenda, plan ook altijd extra tijd in! Dan heb je minder last van stress als een afspraak uitloopt.

  • Concentreer je op 1 ding

Concentreer je op 1 taak. Hou je alleen bezig met de klus of taak waarmee je bezig bent. Zo bespaar je tijd.

  • Voorbereiding

Je voorbereiding is erg belangrijk. Hoe beter voorbereid je bent hoe meer tijd je bespaart. Bijvoorbeeld: als je een vergadering hebt en je hebt alles voorbereid, dan ben je zeker eerder klaar.

  • Plan tijd voor jezelf

Doe dan iets wat je graag doet waar je energie van krijgt.

  • To do list!

Maak een lijst met taken die je binnen een bepaalde periode af wilt hebben.

  • Nee zeggen

Soms kan je geen nee zeggen. Dat hebben we allemaal wel eens. Toch is het handig om soms nee te zeggen, zodat je tijd kunt besteden aan andere taken of aan jezelf.

  • Een afspraak met jezelf is net zo belangrijk als een afspraak met een andere belangrijke persoon

Maak ook  afspraken met jezelf en neem die net zo serieus als al je andere afspraken.

Meer leren over timemanagement?